Skip to Next Poll »
8
Featured Artist - USHER
Featured Artist - USHER Photo
ALBUMS:

Usher - 

After Usher Raymond was spotted by a LaFace record executive at a talent show in his hometown of Atlanta, it took no time for his career to take off. The 14-year-old auditioned for LaFace co-founder L.A. Reid, who signed the gospel choir boy to a recording contract. Raymond was introduced to the world simply as "Usher," and released his debut album of the same name in 1994, which featured co-executive producer Sean "Puffy" Combs. The first single, "Think of You," gained Usher wide recognition and reached gold status. From that initial exposure, Usher was approached to do other projects. In 1995, he recorded a national holiday jingle for Coca-Cola. He also joined several top male R&B vocalists to form Black Men United for the single "You Will Know," featured on the Jason's Lyric soundtrack. He also teamed with teen singing sensation Monica for a duet remake of Latimore's "Let's Straighten It Out."

After graduating from high school, Usher released his sophomore album, My Way, in 1997. In an attempt to display his maturity and songwriting abilities, he co-wrote six of the nine songs and enlisted the help of producers Jermaine DupriBabyface, and, again, Combs. The album's first single, "You Make Me Wanna," reestablished Usher as one of R&B's hottest artists, and also made him a crossover sensation; it topped the R&B charts for 11 weeks, hit number two pop, and eventually went double platinum. Both of the follow-up singles, "Nice & Slow" and "My Way," also went platinum; the former stayed at number one on the R&B charts for eight weeks and became his first number one pop single. In the meantime, Usher launched an acting career, appearing in the 1998 horror spoof The Faculty and the 1999 urban high-school drama Light It Up.

To tide fans over, he issued a concert recording titled simply Live in 1999. Usher returned with his third proper album, All About U, toward the end of 2000. His third album, 8701(2001), moved him from a teen pop star to a sultry R&B singer. In early 2004, Arista released the single "Yeah!" Produced by Lil Jon and guesting Ludacris, the addictive, lightly crunk cut fast became a club and radio favorite.

By the time the Usher full-length Confessions dropped later that March, "Yeah!" had hit the top of the Billboard charts. The album itself was Usher's most mature work to date and won the Grammy for Best Contemporary R&B Album in 2004, while "Yeah!" took home the best rapped/sung collaboration award. He starred in 2005's In the Mix and went back to music with 2008's Here I Stand, an album that topped the Billboard 200 and Hot R&B/Hip-Hop Albums charts.

Raymond V Raymond, inspired in part by the end of his marriage, was released in 2010 as three of its songs were climbing the charts. Its buzz single, "Papers," had already topped the Hot R&B/Hip-Hop Singles chart. An EP titled Versus followed later in the year. Led by Hot R&B/Hip Hop chart-topper "Climax" (co-produced by Diplo), Looking for Myself was issued in 2012.

http://www.allmusic.com/artist/usher-mn0000303506/biography
| Closed on 09/06/13 at 05:00PM
FanIQ Pts? No | Locker Room, Music | Multiple Choice Opinion Poll
10 Fans 
40%a. 10 (Great artist)
20%b. 7-9 (Like most of his stuff)
20%c. 5-6 (Like a few songs)
0%d. 1-4 (No Interest / Never heard of him)
20%e. They'll give anyone a music contract!

 &nbp;
TOP COMMENT * * * * * * * * * * * *
#1 | 387 days ago

(Edited by ms_hippie_queen)
i still will bust out in "it's seven o'clock, on the dot, i'm in my drop top cruisin the streets...? ooooohyeah. i gotta real prettypretty little thing that's waitin fer me...? i pullllllup antissipatin....gooodlove (don't keepmewaitin). i got plans to put myhands in places....i never seen girl you know what i mean! let me take you to a place nice and quiet? there ain't no one there  to interrupt (ain't gotta rush) i just wan.na. take. it. nice annnnnd slow.....nowbabytellmewatchoowannado"

good times good times. 

(i don't think they heard me...ah. wanna do somethin freaky to youuuuu....so call out mah name! they call me u-s. h-e-r. r-a. y-m. o-n-d nowbabytellmewatchoowannado)
5-6 (Like a few songs)  
  
7 Comments | Sorted by Most Recent First | Red = You Disagreed
Vote for your favorite comments. Fans decide the Top Comment (3+ votes) and also hide poor quality comments (4+ votes).
#1 | 387 days ago

(Edited by ms_hippie_queen)
i still will bust out in "it's seven o'clock, on the dot, i'm in my drop top cruisin the streets...? ooooohyeah. i gotta real prettypretty little thing that's waitin fer me...? i pullllllup antissipatin....gooodlove (don't keepmewaitin). i got plans to put myhands in places....i never seen girl you know what i mean! let me take you to a place nice and quiet? there ain't no one there  to interrupt (ain't gotta rush) i just wan.na. take. it. nice annnnnd slow.....nowbabytellmewatchoowannado"

good times good times. 

(i don't think they heard me...ah. wanna do somethin freaky to youuuuu....so call out mah name! they call me u-s. h-e-r. r-a. y-m. o-n-d nowbabytellmewatchoowannado)
5-6 (Like a few songs)  
#2 | 387 days ago

One of the only contemporary R&B artists I like.
10 (Great artist)  
#3 | 387 days ago

heart
10 (Great artist)  
#4 | 387 days ago

I like his music ..
7-9 (Like most of his stuff)  
#5 | 387 days ago

:heart: him!!
10 (Great artist)  
#6 | 387 days ago

Hmmm, is he the one in the news lately concerning his child and a pool incident?
#7 | 387 days ago
Nick__ (+)

JenX63 wrote:
Hmmm, is he the one in the news lately concerning his child and a pool incident?
yes.....very sad and scary!   His arm got stuck in the bottom of the pool drain and 2 people could not get his arm out.  Luckily, there were some contractors in the area and were able to dislodge his arm from the drain, gave him CPR and took him to the hospital.  From what I heard, his son is breathing but is in the ICU.
5-6 (Like a few songs)  

Post a Comment   Already a user? Sign in here
Join FanIQ - It's Free
FanIQ is the ultimate free community for sports fans.
Talk sports with fans from all over - 1,649,417+ Comments
Track your game picks - 38,670,182,382+ Sports Predictions
Prove you know sports - 116,275+ Trivia Questions
Find fans of your teams - 11,453,110+ New Friends
8-08; Fan IQ's Summertime Music Poll in Review
Asked by hclcdestin | Locker Room, Music | 5 questions asked 08/08/14
40 opinions | 3 comments | Last by Lobotomy Jones
What is your single of the year #4
Asked by huskerdoug2009 | Locker Room, Music | 10 questions asked 12/10/12
120 opinions | 5 comments | Last by SOONERS1980
What is your single of the year #2
Asked by huskerdoug2009 | Locker Room, Music | 10 questions asked 12/10/12
110 opinions | 5 comments | Last by SOONERS1980
What is your single of the year #3
Asked by huskerdoug2009 | Locker Room, Music | 10 questions asked 12/10/12
120 opinions | 5 comments | Last by SOONERS1980
Which song is your favorite
Asked by huskerdoug2009 | Locker Room, Music | 10 questions asked 12/07/12
240 opinions | 9 comments | Last by SOONERS1980